FANDOM

PR
gjord av: Nicklas Carlsson
PR
eller Har du sett spexet?! Du... du kan inte tänka dig att sponsra?...

Grundat:

1986

Grundare:

Marika?

Gruppen som är spexets ansiktet utåt och håller i sponsorkontakterna.

Under Luke slogs PR och EKO ihop till en ny grupp: PREko.

BakgrundRedigera

Under vissa år har PR:s arbete börjat samtidigt med manus, dvs sommarmånaderna, där deras uppgift varit att göra reklam för alla de sökbara positionerna inom spexet under n0llningsperioden. Mer vanligt är att PR:s arbete börjar i slutet av september när resten av grupperna drar igång, med att försöka dra in så mycket sponsorpengar som möjligt fram till jul. Under den perioden bör också någon form av grafisk layout ha spikats inför den analakande arbetsperioden efter jul där affischer, banners, programblad, inbjudan, biljetter, märken, medaljer, bordsryttare, övrig reklam ska bli klar.

Dokumentatörsrollen var tidigare en del av PR:s arbetsuppgifter alternativt en undergrupp till PR, men bröt sig år 2010 loss till en självstående grupp: Doku.

I och med lanseringen av en ny hemsida för Maskinsektionen år 2009, där Maskinsektionens och Jubelspexets hemsida bands ihop, bröts även posten som webmaster loss.

Sedan 2014 har Jubelspexet återigen en egen hemsida, som sköts av PR/PREko och Doku. PR är även delansvariga för Facebooksidan.

PR-medaljer Redigera

PR-medaljer
Pr-medalj05 Pr-medalj06 Pr-medalj07 Pr-medalj08 Pr-medalj09 Pr-medalj10
PR 2005 PR 2006 PR 2007 PR 2008 PR 2009 PR 2010
Pr-medalj07c
C-PR 2007